Gå direkt till sidans innehåll

4:3 Nöjd Kund Index

Indikator AP. 4. 3

Mål: Utvecklingen av Nöjd Kund Index (NKI) ska redovisas

Genom undersökningar får invånarna i ägarkommunerna svara på frågor kring hur avfallshanteringen fungerar, hur nöjda de är med avfallshämtarna, tillgänglighet på återvinningscentralerna och bemötande från personal. Detta sammanställs till ett NKI-värde.

Nöjd Kund Index

Rad-id Datum Värde

0

2013

3,8

1

2014

4,3

2

2015

4,4

3

2016

4,2

4

2017

4,3

5

2018

4,4

6

2019

4,4

7

2020

4,4

8

2021

4,3

9

2022

4,3

Kommentar

NSR:s kunder är överlag mycket nöjda. Ett NKI-värde på 4,3 på en femgradig skala är att betrakta som mycket högt. Nöjdheten är även hög när det gäller de allra flesta frågor i undersökningen.

Uppdaterad: 2024-04-25